Olifant foundation - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bernadette Tabiat - WaarBenJij.nu Olifant foundation - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Bernadette Tabiat - WaarBenJij.nu

Olifant foundation

Door: Tabiatjes

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

17 Augustus 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag werken voor de olifanten dat is weer eens wat anders dan de olifanten voor de mens .
Maar ik ben hier een voorstander voor hihi
Om 9 uur worden we opgehaald met een jeep en worden we in 45 min naar de olifanten opvang gebracht
Prachtig natuur gebied waar afgedankte olifanten zijn opgevangen door vrijwilligers en u raad het al de meeste komen uit nederland .na de meest vreselijke verhalen gehoord te hebben over deze mooie dikhuiden gaan we ze een ontbijt brengen !
Hoppa hele watermeloenen, trossen bananen wordenmet gemak veroberd .
Dan gaann we ze naar een blubber piel brengen voor hun ochtend riteel , elke olifant heeft een begeleider mahood . Ze moeten dit omdat ze anders onderling een gevecht aan gaan .
Na het blubber bad wat heerlijk om te zien is gaan we hun ontbijt maken . Rijst koken, pompoen snijden en mee koken in een supe grote wok . Haha
Laten afkoelen en dan gasn we zelf maar wat eten . Dit smaakte over heetlijk . Na verhalen hoe de olifanten werken voor de toeristen weet ik dat ik nooit op de rug van een olifant ga zitten . De ifant kan in de nek 500 kg dragen en op de rug 100 kg . Veel toeristen doen dit en dat betekend dat ze ter dood zijn veroordeeld na een pasr jaar . Ze kunnen dan niets meer en komen in de opvang , tevens zijn ze om tam te maken behoorlijk mis handeld en als baby al weg gehaald bij de moeder.
Pff die verhalen wil ik niet horen maar hierdoor heb ik respect voor deze vrijwilligers .
Na de lunch gaan we met een jeep naar de bananenplantage wasr we de bomen gaan om hakken die de vruchten al heeft afgegeven. De boom bloeid maar 1 keer moet omgehakt worden en over 8 masnden staat er weer een bloeiende boom . Prachtig dat de boeren mee werken met de foundation .
Dus wij met hak messen die bomen wen koppie kleineraken wn in de jeep slepen . Dat met 35 gr , maar je moet er wat voor doen en ik ben blij dat wij ditalle 3 willen en kunnen doen .
Jeep vol wij ertussen en terug naar de farm .
Ik maar hopen dat er niet ineens been bananen dpin uit zou kruipe grr
In de farm de rijsten ballen maken en voeren . Wat een vreters haha . Dan stapt er 1 olifant bij ons op de veranda . Die wil een douche geeft de mahood aan . Zet de douche maar aan en ja hoor de olifant geniet er heerlijk van .
Dan tijd om allemaal naar de rivier te gaan om hun blubber masker eraf te poetsen .
Oh wat is dit leuk fantastisch kippevel momenten . Deze verwaarloosde olifanten die bijna nooit in het water mochten spelen genieten zo ! Kopje onder en de slurf als snorkel.
Wij mogen ze boenen en poetsen in de rivier . Wat een genot voor ons en voor hun.
Prachtige ervaring en respect voor iedereen die daar werkt
Voldaan naar ons huisje !!

• 17 Augustus 2014 - 13:40

Bernadette:

Haha als ik het terug lees , vol met schrijf fouten maar ik schrijf snel en heb te dikke vingers voor mijn toetsen .
    De vrijwilligers komen uit nederland , niet de olifanten

• 17 Augustus 2014 - 14:02

Henny Otto:

Wat lief van jullie!
    Ben weer heel wat te weten gekomen!
    Wat zielig die dieren,maar fijn dat er mensen zijn die ze helpen!
    Geeft een goed gevoel!
    Knuf

• 17 Augustus 2014 - 20:31

Loesie:

Wat fijn om te lezen, dat er toch zo veel voor deze olifanten gedaan wordt.
    Leuk hoor, kan mij voorstellen dat jullie er een voldaan gevoel aan over houden, dat je iets
    kan beteken voor deze dieren.
    Leuk om het zo te lezen en de foto s te zien!!!
    Nog heel veel reisverslagen leuk ook voor ons en ook voor jullie als jullie weer terug in Nederland zijn.......veel plezier!!!